Utilajul folosit pentru refacerea DN76 sparge asfaltul vechi, îl macină după care îl topeşte. Apoi, este amestecat cu bitum sau piatră concasată, după care este turnat la loc. O metodă eficientă, care le-a permis muncitorilor ca în câteva ore să refacă mai multe sute de metri de drum la ieşirea din Oradea spre Băile Felix.
"Începem cu malaxare, după care o să îl tragem în cote, o să așternem un fel de liant pe el. După aceea o să agățăm de utilaj bitum spumant și luăm de la capăt aceeași operațiune: îl malaxăm, îl compactăm și îl tragem în cote", explică inginerul Rareș Morea.
Firma care a câştigat licitaţia pentru refacerea unui tronson din DN76 a apelat la specialişti din străinătate care au experienţă în reciclarea asfaltului.
"Utilajul face cam 2 kilometri pe zi. Sperăm ca până în decembrie să ajungem în Băile Felix cu asfaltarea", spune Florentin Șucan, șef de șantier.
După ce zece ani lucrările de reabilitare a drumului au bătut pasul pe loc, şoferii nu au încredere în metoda găsită de autorităţi.
"Nu-i vorba de tehnologie aici, tehnologia există și putea să existe și înainte. Aici e vorba de contract, ce specifică contractul: taxă de întârziere, taxă de deficit a drumului."
"De promis se poate promite. Eu nu cred că o să fie gata."
Atât timp cât vremea o va permite, lucrările vor continua pe tronsonul Oradea - Băile Felix, după care vor fi reluate în primăvară până spre Beiuş.
Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Darius Pop