VASLUI. Investiție de 2 milioane de euro într-o gară prin care nu circulă trenuri
Data publicării:
Ridicată la începutul anilor 70, gara din comuna Fălciu concentra tot traficul de marfă între ţara noastră şi spaţiul sovietic. Viceprimarul Marian Gurzun își amintește că în zonă a fost un triaj mare, în care se făcea transbordarea de marfă pentru uzinele fostei URSS.
În 2009, pentru a ne conforma regulilor impuse de aderarea la spaţiul Schengen, s-a investit masiv în reabilitarea gării, cu toate dotările pentru un trafic feroviar internaţional cât mai modern. Numai că vecinii de peste Prut au considerat, între timp, că trenul de călători care făcea legătura între ţara noastră şi Republica Moldova nu mai este rentabil.
Clădirea gării Fălciu a fost modernizată complet, s-au instalat camere de supraveghere, dar şi servere moderne pentru comunicaţii internaţionale. Toate aceste dotări au costat aproape două milioane de euro. Ei bine, la doi ani de la finalizarea investiţiei, prin gara Fălciu nu circulă niciun tren internaţional.
Deşi ultimul tren internaţional a oprit în gara Fălciu pe 2 decembrie 2010, autorităţile române au hotărât totuşi să continue lucrările de modernizare. Au fost nevoite însă, imediat după recepţia lucrărilor, în 2011, să pună lacătul pe investiţia de două milioane de euro.
Investiția va rămâne una inutilă, dacă autorităţile româneşti şi omologii lor de peste Prut nu vor ajunge la un acord. În prezent, singura legătură feroviară activă dintre România şi Republica Moldova este la Ungheni, în judeţul Iaşi.