În această perioadă, într-o zi obişnuită vin aproximativ 110-120 de persoane, spun reprezentanţii Serviciului. Dintre acestea, aproximativ 65 sunt moldoveni cu dublă cetăţenie. Ca să prindă loc la rând, oamenii se îmbulzesc de la primele ore ale dimineţii la Serviciul de Evidenţă a Persoanei, care se află în sediul Primăriei. "E dezastru ce-i acolo! E pe două rânduri şi de tot felul, şi de eliberări şi pentru depunere actelor. Facem două drumuri ca să putem rezolva o problemă. Nu-i normal!"spun oamenii care aşteaptă la rând.
Serviciul de Evidenţă a Persoanei Vaslui deserveşte municipiul reşedinţă de judeţ, dar şi 29 de comune arondate. Reprezentanţii instituţiei spun că aglomeraţia nu este generată doar de lipsa de spaţiu ci şi de schema redusă de personal. "Organigrama noastră prevede un număr de 25 de persoane care să deservească acest serviciu, iar noi, deocamdată, lucrăm cu un număr de 12 persoane,"a spus Sorin Cătălin Radu, viceprimarul municipiului Vaslui
Spaţiul în care se află acum Serviciul de Evidenţă a Populaţiei este foarte mic. Soluţia ar fi mutarea birourilor în Centrul de Resurse pentru Afaceri Vaslui. "Vom închiria un spaţiu de peste 400 de metri pătraţi. Va dura, eu ştiu, două până la patru săptămâni, să putem amenaja spaţiul, spre sfârşitul lunii august sperăm să fim într-un spaţiu nou."Pentru noul sediu, Primăria va plăti o chirie de 2.800 de euro.