De ani de zile, șoferii așteaptă în zadar să poată circula pe ruta ocolitoare a Sucevei. Pentru că șoseaua nu e gata, mașinile de mare tonaj sunt nevoite să traverseze orașul, iar din această cauză se formează permanent blocaje în trafic.
Conform contractului inițial, lucrările începute în anul 2008 trebuiau să fie finalizate în anul 2012 . În ultimii 2 ani firma de construcții a solicitat mai multe termene de prelungire a constractului ultimul fiind pe 15 septembrie. Din nefericire, pe niciunul dintre ele nu l-a respectat.
Licitația lucrărilor pentru șoseaua de centură a Sucevei a fost câștigată de o companie cu capital francez care a fost preluată în 2012 de Societatea de Construcţii în Transporturi București. Din vara anului trecut, foarte puțini muncitori și-au mai făcut apariția pe șantierul de la Suceava iar lucrările au stagnat.
"CNADR a reziliat contractul cu SCT, fostă Colas, și, în momentul de față, aștept să am o discuție cu Regionala Iași pentru a vedea ce putem face mai departe. Trebuia să și respecte contractul, undeva în iunie aveau termenul final de terminare a lucrărilor, n-au respectat, n-au făcut nimic," a explicat Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava.
Lucrările la ruta ocolitoare a municipiului Suceava sunt realizate în proporție de aproximativ 85 %. Mai este nevoie să se construaiscă legăturile cu drumurile europene 576 și 85, de realizat câteva poduri și podețe, dar și de asfaltat mai multe porțiuni de pe această rută.
În şoseaua de centură a Sucevei s-au investit până acum 46 de milioane de euro, bani veniți de la Guvern prin CNADNR. Nimeni nu știe în acest moment cât va mai dura până la desemnarea unui nou constructor care să finalizeze lucrarea.