Mândria depoului RATP Iaşi nu o reprezintă vreun mijloc de transport în comun de ultimă generaţie, ci bătrânul tramvai AEG, un vagon cu 18 locuri pe scaune, primul care a circulat pe străzile din Iaşi. A fost dat în folosinţă în martie 1898, când Regele Carol I a promulgat o lege pentru concesionarea tramvaiului din Iaşi către firma AEG din Berlin. Transportul electric a avut peripeţii chiar la 5 zile de la inaugurare.
Veteranul transportului public le-a dat bătăi de cap şi vatmanilor. Neavând o cabină, aceştia trebuiau să stea în frig, iar din cauza vântului şi a prafului, majoritatea au avut probleme la ochi şi urechi. Medicul şef al oraşului de atunci a cerut ca balcoanele unde stăteau vatmanii să fie
închise. Chiar şi în aceste condiţii, Iaşul era fruntaş pe ţară cu 17 kilometri de cale de rulare.
O altă bijuterie pe şine aflată în depoul RATP Iaşi este şi vagonul ITB produs în Capitală şi pus în funcţiune în 1959. În anii '90 acest model a fost retras din circulaţie, dar unii vatmani îşi amintesc cu drag de zilele în care le conduceau.
La restaurarea acestor două vagoane de epocă, specialiştii au lucrat sute de ore.
Reprezentanţii Regiei de Transport Public din Iaşi doresc să înfiinţeze un muzeu al tramvaiului.
În prezent, în Iaşi sunt 150 de tramvaie care circulă pe 9 trasee.