SUCEAVA. O familie din Gura Humorului a luptat nouă luni ca să obțină...reconectarea la gaz

Data publicării:
maini carioca

Povestea a început în luna august 2013 când familia Vieru din Gura Humorului a primit o somație de plată de la firma de gaz pentru o restanță de 261 de lei. "Le-am trimis prin mail ordinul de plată și factura respectivă din care rezulta că factura a fost plătită prin ordin bancar. Pe 5 septembrie, fără să fiu anunțat, am găsit un proces verbal de declupare. L-am găsit afișat la ușă, gazul era întrerupt, respectiv contorul era blindat," îşi aminteşte Cornel Vieru, reclamant. 

Rămas fără gaz deși plătise serviciile, omul a încercat prin toate mijloacele să rezolve situația. A trimis companiei furnizoare e-mailuri, mesaje și chiar a fost la serviciul de relații cu clienții de la Suceava. Totul fără rezultat. În disperare de cauză, a făcut o sesizare și la Autoritatea Națională de Reglementare a Energiei. "Cei de la ANRE mi-au recomandat să plătesc restanța, să plătesc taxele de reconectare și, dacă nu sunt mulțumit, să-i acționez în judecată."

Totul pornise de la greşeala unui angajat al companiei de gaz

Bărbatul a pus în practică recomandarea, iar Judecătoria Gura Humorului cât și Tribunalul Suceava au admis că avea dreptate. S-a dovedit în cele din urmă că totul a pornit de la greșeala unui angajat al companiei de gaz: "Suma pentru care pârâta susține că nu a fost achitată de reclamant a fost transferată din contul reclamantului în contul altui client, fără a se întocmi un alt document justificativ în acest sens," se arată în motivarea judecătorilor. 

Instanța a obligat firma de gaz să reconecteze familia Vieru, dar și să plătească cheltuieli de judecată de peste 11 mii de lei. În luna mai 2014 locuinţa a fost reconectată la gaz dar problemele nu s-au terminat aici.

"Am primit iarăși o notificare prin care sunt obligat să plătesc suma de 65 de lei pentru faptul că n-am consumat în 2013 cantitatea de gaz prognizată. Le-am plătit factura respectivă pentru că nu voiam să fiu deconectat a doua oară și am introdus o nouă acțiune în instanță pentru anularea acelei facturi." Cornel Vieru are de gând să ceară daune morale și materiale firmei de gaz pentru că în toată perioada în care a fost deconectat, ilegal, a fost nevoit să-și improvizeze un nou sistem de încălzire a apartamentului. 

Reprezentanții E.ON au refuzat să comenteze acest incident.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri