Numărul de telefon poate fi apelat de către studenți la orice oră din zi și din noapte. Tinerii le pot cere ajutorul psihologilor pentru orice problemă. Mihaela, de exemplu, este studentă în anul al doilea la Facultatea de Geografie și nu a reușit încă să se adapteze la viața de cămin.
„M-am mutat într-un cămin de 5 persoane, normal, dar sunt 3 camere supracazate cu 8 persoane și am nimerit fix într-o cameră de aceea și...e cam greu la început, dar sper să mă adaptez,” spune studenta.
Alina Șopu, psiholog voluntar: „de cele mai multe ori studenții, mai ales cei care nu sunt din Iași, care vin din provincie, au probleme în a-și căuta relații, în a stabili contacte sociale noi.”
Iar tinerii care au nevoie de consiliere se pot programa la o ședință la un psiholog cu un simplu apel telefonic.
„Eu chiar aș merge. Aș apela pentru probleme sentimentale.”
„Este o idee foarte bună, mulți oameni au nevoie de asta și te ajută să te dezvolți și să te mai descarci,” spun studenții.
Diana Chihaia, șef al Departamentului Servicii pentru Studenți și Absolvenți UAIC: „dacă sună telefonul, preiau apelul, întreb cu cine vorbesc, care este problema studentului respectiv. Dacă pot să fac o evaluare imediată preiau toată situația în câteva minute.”
La linia telefonică de consultanță psihologică pot suna atât studenții care au probleme personale, cât și cei care nu reușesc să se adapteze la modul de predare din universități.
„Sunt studenți, de exemplu, care nu își pot gestiona doar stările emoționale, ci sunt studenți care pot avea dificultăți serioase de învățare,” explică prof. dr. Carmen Crețu, prorector UAIC Iași.
În proiect s-au implicat până acum , în mod voluntar, trei psihologi. Ei vor face ședințe individuale cu studenții, sau de grup, în funcție de nevoile celor care le cer sprijinul. Tinerii vor putea beneficia gratuit de oricâte ședințe de terapie au nevoie.