Din luna iulie, când 17 autosanitare au fost casate, șefii de la Serviciul de Ambulanţă Iaşi sunt nevoiți să se descurce cu doar două treimi din mașinile care erau oricum prea puține. Și dintre cele rămase, 10 sunt vechi și uzate, cu peste 400.000 de kilometri la bord.
„Parcul este foarte vechi, maşinile au un regim de exploatare foarte periculos şi deosebit, lucrăm non-stop, patru oameni, maşina lucrează non-stop, au ca şi număr de kilometri foarte mulţi , deja multe dintre ele au normă de casare, dar nu pot fi casate pentru că nu au venit alte maşini noi şi nu ne putem descurca. Probabil alt şofer, civil, nu ar avea curaj să lucreze în locul nostru. De ce? Pentru că ne expunem la foarte multe riscuri datorită situaţiei în care circulăm”, a explicat Cezar Neculau, șofer la Serviciul de Ambulanță.
De suferit au şi bolnavii, la care se ajunge greu pentru că maşinile se defectează din cauză că sunt suprasolicitate.
„Pe parcursul a 24 de ore avem aproximativ 500 de solicitări, suntem foarte solicitaţi, echipajele sunt foarte puţine, maşinile nu sunt întotdeauna bune pentru circulat. De multe ori merg la garaj, se opresc din circuit, ceea ce ne face pe noi să fie din ce în ce mai dificil mersul la solicitări”, a spus Olguţa Haidău, asistent medical principal la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Iaşi.
Şefii de la Ambulanţa Iaşi susţin că au înştiinţat Ministerul Sănătăţii despre starea precară a parcului auto.
„Aşteptăm în momentul de faţă, am făcut şi demersuri în acest sens, am trimis o adresă specială Ministerului Sănătăţii, compartimentului de medicină de urgenţă cu situaţia parcului. De fapt, situaţia noastră se cunoaşte pentru că noi lunar transmitem raportări către minister cu fiecare tip de ambulanţă în parte şi cu fiecare ambulanţă în parte, număr de km, consumuri care s-au înregistrat lunar”, a explicat Mircea Ursu, directorul tehnic al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Iaşi.
Preţul unei ambulanţe este cuprins între 70.000 şi 120.000 de euro, în funcţie de dotări.