Produsul tradiţional românesc va fi etichetat cu un logo unic

Data publicării:
produse traditionale1

Soţii Şfichi sunt producători autorizaţi de brânzeturi tradiţionale, mai exact de caş şi urdă. Procesul de preparare este unic, după o reţetă veche pe care bărbatul a moştenit-o de la bunicii săi din Vâlcea. Acum pe timp de iarnă oamenii se pregătesc deja pentru producţia de anul viitor deoarece toate ingredientele trebuie atent preparate. "În sticlă este cheagul natural pregătit pentru următorul an. În primăvară o să se mai adauge la el zer, într-o anumită cantitate, la o liniuţă, un litru de zer şi se face cheagul natural din care vom face caşul anul viitor," a explicat Ecaterina Şfichi.

Femeia atrage atenţia cu privire la produsele contrafăcute: "Cei care vor într-adevăr să mănânce un caş de oaie curat, cum se mai zice, este cel tradiţional, produs tradiţional, nu cel contrafăcut cum obişnuiesc foarte mulţi acum, cu cheaguri de prin farmacii, amestecuri de lapte de vacă, de capră."


Acum, în ordinul redactat de Ministerul Agriculturii, Ministerul Sanătăţii şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi publicat deja în Monitorul Oficial sunt specificate şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de un produs pentru a fi recunoscut ca tradiţional. Vorbim aici de faptul că nu trebuie să conţină aditivi alimentari sau că prepararea se face numai după o reţetă tradiţională.

"Legea obligă pe acel producător tradiţional să afişeze atestatul de produs tradiţional pentru produsul respectiv, să fie însoţite de etichetă, de logo-ul naţional pentru produs tradiţional. Acel produs trebuie să aibă niştre condiţii de tradiţionalitate pe care trebuie să le respecte. Noi ne vom strădui să lăsăm pe piaţă Acum într-adevăr numai produsele tradiţionale," a spus Magneriu Jalbă, directorul adjunct al DADR Iaşi.

În România sunt înregistrate peste patru mii de produse tradiţionale, 32 fiind din judeţul Iaşi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri