Pasajul de la Fundație a trecut proba de foc. În subteran încap simultan două autobuze
Data publicării:
Reprezentanții Primăriei și cei ai regiei de transport au vrut să vadă cu ochii lor că după finalizarea pasajului autobuzele vor putea circula unul lângă altul pe cele două sensuri de mers. Proba s-a făcut într-o discreție maximă. Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iași: "Am programat acesastă testare noaptea pentru că după acea oră autobuzele sunt disponibile. Nu a fost necesar să scoatem din garaj alte unități ci am luat două bucăți de la stradă pe care le-am folosit pentru testele respective."
Specialiștii dau asigurări că spațiul este suficient având în vedere că lățimea unui autobuz este de 2 metri și 60 de centimetri. "La fiecare capăt sunt două zone mai înguste la care noi nu am putut realiza console, nu erau necesare. În această zonă lățimea este strict de 7 metri și destinată numai pentru circulația rutieră. În cei 7 metri, gabaritul este asigurat pentru oricare tip de vehicul," a explicat ing. Cristian Comisu, proiectantul Pasajului „Mihai Eminescu".
Structura de rezistență va fi terminată până la finalul lunii august, însă pasajul este departe de a fi gata , in pofida promisiunilor făcute de autorități. "Pe o perioadă de încă 3 luni este un contract special, separat denumit contractul de amenajare arhitecturală a pasajului care va asigura aspectul arhitectonic, iluminatul, ventilația în pasaj și condițiile de monitoarizare și control a circulației rutiere în pasaj," a mai spus Cristian Comisu.
Pasajul „Mihai Eminescu" are o lungime de 286 de metri și a costat peste 80 de milioane de lei. Inaugurarea a fost anunțată inițial pentru vara anului 2013, iar de atunci a fost amânată de mai multe ori deoarece constructorul nu a reușit să respecte termenele.