Cu o simplă atingere de către pacienți, pe butonul care este amplasat la capătul patului, în cabinetul cadrelor medicale se declanșează alarma. În câteva secunde, pe monitor apar primele informații despre cel care a apăsat butonul de panică. Imediat, asistenta răspunde solicitării: "am primit un apel în cabinet, da, deci nu vă simțiți bine, mă simt amețită, acum mergem să vorbim cu domnul doctor care este de gardă să vină să o vadă pe doamna."
Pacienții sunt extrem de mulțumiți pentru că nu mai sunt nevoiți să se deplaseze singuri prin saloane pentru a căuta ajutor.
Doar 16 spitale din cele peste 400 care funcționează în țara noastră au implementat acest proiect.
Aurelia Țaga, director medical la Spitalul Județean de Urgență Bacău: "sunt puține spitale la noi, spre desoebire de situația din afara țării noastre, unde acest sistem este o practică uzuală. Sperăm că venim în ajutorul pacienților internați pentru a răspunde cât mai prompt la ajutorul solicitați de aceștia."
"Proiectul, care are o definiție generică de eficientizare a serviciilor medicale, care se referă nominal la un sistem nurse call, a fost implementat în decursul unui an și a costat un pic peste două milioane de lei, bani suportați din fonduri europene," a spus Adrian Popa, manager la Spitalul Județean de Urgență Bacău.
70% din secțiile spitalului județean de urgență Bacău sunt dotate cu această aparatură. Sistemul funcționează non-stop și este o premieră pentru județul Bacău.