Parcul logistic construit în comuna Leţcani, din judeţul Iaşi, este format din 4 hale cu o capacitate totală de 10 mii de metri pătraţi, dar şi o clădire de birouri de 2.000 de metri pătraţi. Un singur producător ocupă, în prezent, 85% din suprafaţa halelor.
„Anul trecut, când am început această investiție, am sperat să putem atrage nişte investiţii în producţie pentru că ele sunt cele care creează plus valoare şi ele sunt cele care creează foarte multe sute şi mii de locuri de muncă,” a spus Bogdan Piţigoi, investitor.
Infrastructura precară şi lipsa conexiunii cu alte regiuni ale ţării sunt aspectele care îi sperie pe investitori.
Autostrada care ar trebui să lege Moldova de vestul ţării şi să faciliteze accesul investitorilor rămâne doar pe hârtie. Pentru proiectul estimat la peste 6 miliarde de euro nu s-a găsit deocamdată finanţare.
Nici transportul aerian nu este o variantă pentru investitorii care vor să ajungă în capitala Moldovei. Pe actuala pistă pot ateriza doar aeronave de mici dimensiuni, cu 50 de locuri, şi nici pista care se construieşte acum şi va avea o lungime de 2.400 de metri nu este potrivită pentru transportul de marfă.
Pe noua pistă de la Aeroportul Internaţional Iaşi vor putea ateriza, cel mult, avioane de tip mediu, curier. Pentru aeronavele mari pista ar trebui extinsă la 3.000 de metri.
Un alt neajuns este programul de finanţare europeană 2014-2020.
„Perioada următoare de programare, dictonul va fi competitivitate şi anume, să spunem, regiuni competitive. Din păcate nivelul de competitivitate de la care plecăm în această regiune este extrem de redus,” a explicat Constantin Apostol, directorul ADR Nord Est.
Peste doi ani, numărul angajaţilor parcului logistic din Iaşi ar trebui să ajungă la 1.500.