Pasarela Nicolina leagă partea de sud a municipiului de centru. Refacerea structurii de rezistenţă a impus o serie de restricţii pentru traficul auto greu. Stratul de beton turnat nu trebuie să fie afectat de vibraţiile produse de camioane și autobuze.
De circulat se circulă. Numai că nervii ieşenilor au rabufnit la primele ore ale dimineții, când în stații erau zeci de persoane care se înghesuiau în microbuze, doar pentru a trece podul. Șoferii regiei de transport în comun au fost obligați să încalce legea, în loc de 18 călători, în microbuz intrau și 30 de persoane.
Călătorii susțin că nu au primit suficiente informații despre restricțiile de trafic. Așa se face că mulţi ieşeni au întârziat la serviciu, sau în locurile unde aveau treabă. Disconfort în trafic va fi pentru cel puţin o săptămână. Apoi traficul va reveni la normal. Însă, după alte câteva zile, autobuzele și camioanele iar nu vor avea voie să traverseze pasarela, pentru că se va turna beton pe altă porțiune.
Proiectul de consolidare a pasajului Nicolina face parte din planul de reabilitare a axei Sud din Iaşi. Costurile sunt estimate la peste 20 de milioane de EURO. Vor fi reabilitaţi 4 kilometri de drum, 3,5 kilometri de linie de tramvai şi va fi amenajată o pistă de biciclete pe 4 kilometri. Lucrările trebuie încheiate în 2015.