Refacerea structurii de rezistenţă a pasarelei Nicolina, care leagă partea de sud a municipiului de centru, a impus o serie de restricţii pentru traficul auto greu. Stratul de beton turnat nu trebuie să fie afectat de vibraţiile produse de camioane și autobuze, explică specialiștii.
De circulat se circulă. Numai că nervii ieşenilor au răbufnit la primele ore ale dimineții, când în stații erau zeci de persoane care se înghesuiau în microbuze, doar pentru a trece podul. Șoferii regiei de transport în comun au fost obligați să încalce legea, în loc de 18 călători, în microbuz intrau și 30 de persoane.
Călătorii susțin că nu au primit suficiente informații despre restricțiile de trafic. Așa se face că mulţi ieşeni au întârziat la serviciu, sau în locurile unde aveau treabă.
Disconfort în trafic va fi pentru cel puţin o săptămână, apoi traficul va reveni la normal. Însă, după alte câteva zile, autobuzele și camioanele iar nu vor avea voie să traverseze pasarela, pentru că se va turna beton pe altă porțiune.
Proiectul de consolidare a pasajului Nicolina face parte din planul de reabilitare a axei Sud din Iaşi. Costurile sunt estimate la peste 20 de milioane de EURO. Vor fi reabilitaţi 4 kilometri de drum, 3,5 kilometri de linie de tramvai şi va fi amenajată o pistă de biciclete pe 4 kilometri.
UPDATE:
Iniţial, reprezentanții Primăriei au anunţat că autobuzele de pe traseele 28 şi 41 vor fi înlocuite cu microbuze pe tot traseul. Autobuzele ar fi urmat să fie folosite doar la orele de vârf. Tot în acea perioadă urma să se facă şi transbordarea călătorilor. Numai că, deşi au spus că vor crea cât mai puţin disconfort călătorilor, astăzi oamenii au fost nevoiţi să schimbe 3 mijloace de transport doar pentru a trece pasajul Nicolina.
„Iniţial s-a luat în calcul şi o eventuală transbordare, adică vine autobuzul până în Podu Roş, se transbordează în microbuze şi mai departe de duce spre CUG şi invers se transbordează spre Podu Roş. Dar noi am considerat că este mai bine să păstrăm traseele iniţiale cu microbuze în perioada asta. Dar dacă ajungem la ore de vârf în care nu facem faţă cu microbuzele, atunci aducem autobuze până în nodurile de care am vorbit şi transbordăm rapid cu microbuze peste pasaj, asta pe o perioadă de cinci până la şapte zile”, a declarat Mihai Chirica, viceprimarul Iașiului, marți seară, în emisiunea Vocile Iașiului.
Varianta spusă de Mihai Chirica nu s-a respectat. Toată ziua, indiferent de oră, călătorii au fost coborâţi din autobuze, urcaţi în microbuze şi după traversarea pasajului preluaţi, din nou, de autobuze. Şefii regiei de transport au încercat să găsească şi ei soluţii cât mai avantajoase pentru călători. Fără rezultat însă.
„Am încercat şi alte rute dar nu avea sens să ocolim 40 de minute prin Bulevardul Poitiers. Vă daţi seama că trebuia să mergem până sus la vechiul rondşi să venim pe Poitiers. Asta însemna să creştem mult durata unei semicurse”, a declarat Marcel Ghercă, directorul RATP Iaşi
Astfel de perioade, în care pentru a trece pasajul Nicolina cu un mijloc de transport se vor folosi mai multe maşini vor mai pentru că se va turna beton pe toată pasarela. Lucrările vor fi gata în 2015..
CITEȘTE ȘI:
Șantierele din Iași, inspectate de primarul Gheorghe Nichita
Un nou șantier în Iași: Pasarela Nicolina va fi impracticabilă în următorii doi ani