În prezent, tramvaiul Tatra stă în depoul din Dacia al regiei Autonome de Transport Public din Iaşi şi se află într-o stare avansată de degradare. Este singurul tramvai de acest tip din cele 94 care au existat în oraş. 31 de ani a circulat pe străzile Iaşului, în perioada 1978-2009. Pentru a-l restaura va fi nevoie de o muncă extrem de laborioasă şi minuţioasă.
„Vopseaua ar trebui scoasă, ar trebui dat jos tot ce înseamnă tâmplărie, ar trebui scoase scaunele, curăţate şi revopsite stativele scaunelor, suportul scaunelor, după care ar trbui scos tot ce înseamnă parapeţii din PFL,” a explicat Adrian Crengăniş, preşedintele „Asociaţiei Prietenii Tramvaiului”.
Iar aceste lucrări sunt şi extrem de costisitoare, motiv pentru care voluntarii cer sprijinul firmelor de profil: „donaţiile pot veni în bani sau în materiale care să le putem folosi, gen materiale tinichigerie, kit-uri auto vopsele auto sau elemente de lemn cum ar fi PFL pentru înlocuirea părţii lemnoase din interiorul vagonului şi ceva plăci din pal pe care să realizăm peretele cabinei,” a mai spus Adrian Crengăniș.
Voluntarii au realizat schiţe cu modelul Trata, au poze cu acest mijloc de transport după care se ghidează şi susţin că readucerea tramvaiului produs în Cehia la formatul original ar dura aproximativ un an. Ei se bucură şi de sprijinul Regiei Autonome de Transport Public Iaşi. „Tot ce ţine de logistică vom putea pune la dispoziţia celor care se vor ocupa de restaurare. Avem inclusiv personal care să cunoască detalii legate de modul de restaurare şi punere în funcţiune chiar a unor elemente componente acestui tip de vagon,” a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Public Iaşi.
După restaurare, vehiculul va putea fi închiriat la evenimente private. În Iaşi au mai fost restaurate două tramvaie de epocă.