Haos în transportul ieșean. Șantierul din zona 0 a municipiului intră în conservare până în primăvară
Data publicării:
Pasajul „Mihai Eminescu", aflat în construcţie de mai bine de trei ani, pare a fi conceput pentru a bloca traficul și nu pentru a-l descongestiona, aşa cum prevede proiectul. Până acum, construcția pasajului a fost realizată în proporţie de 85 la sută, și trebuia finalizată până pe 16 decembrie, conform ultimului termen dat de Primărie. Șantierul va fi îngheţat însă în stadiul actual pe timpul iernii și îngheţat va fi şi traficul din centrul oraşului pentru că utilajele de deszăpezire vor interveni cu greu.
Reprezentanţii Primăriei cunosc situaţia însă nu au luat nicio măsură şi chiar sunt dispuşi să continue colaborarea cu firma constructoare cu o penalizare de 0,01 la sută din valoarea proiectului, adică nouă mii de lei pe lună. Mihai Chirica, viceprimarul municipiului Iaşi: ”Dacă ei acceptă să continue contractul cu penalităţi, automat cu cât se vor grăbi mai repede cu atât cuantumul penalităţilor va fi mai mic. Dacă nu vor mai dori, noi executăm scrisoarea de garanţie, scoatem la licitaţie şi în primăvară cu siguranţă că avem alt constructor.”
Din cauza sezonului rece şi a eventualelor contestaţii, în cazul în care se organizează o nouă licitaţie, lucrările la şantier s-ar putea prelungi cu un an sau chiar mai mult. Anca Preda, consilier local; ”Pentru o lucrare de amploarea celei din Fundaţie, pe care se bat, în mod normal, firme de prestigiu, şi care ar fi trebuit să gestioneze cum trebuie această lucrare, iată că sunt avantajate anumite companii, pentru care nu înţeleg de ce nu se respectă contractul şi penalităţile din contract.”
Costurile pentru construirea Pasajului Eminescu sunt de peste 90 milioane de lei. Acesta va avea o lungime de 280 de metri, o lăţime de zece metri şi două benzi pe singurul sens de mers, dinspre Strada Păcurari spre Bulevardul Independenţei.