Cele 8 infochioșcuri au fost achizitionate între anii 2008-2012 printr-un proiect finanțat din fonduri europene. Cu ajutorul acestor echipamente ieşenii ar fi trebuit să obțină informații despre locurile de muncă vacante, hotărâri de consiliu local şi alte subiecte de interes public. Procurorii au suspiciuni că la atribuirea prin licitație a contractului pentru infochișcuri, câștigătorii au fost favorizați de unii angajaţi din Primărie.
„La Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Iaşi se află în instrumentare un dosar ce vizează săvărşirea infracţiunii de conflict de interese în care sunt cercetate persoane din cadrul Primăriei Iaşi”, a declarat Adina Bocai, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iaşi.
Proiectul a fost gestionat de Cristina Nucuţa, șeful Serviciului de Informatizare al Primăriei Iaşi.
„Este un lucru foarte, foarte grav în sensul că un proiect european care se derulează în exclusivitate cu fonduri europene să fie banii duşi către angajaţi din primărie este un lucru grav,” a spus Constantin Axinia, consilier local.
„Numai cine nu munceşte, nu greşeşte. Dacă se vor constata nereguli în ceea ce priveşte derularea unui proiect european sau a unui proiect din fonduri publice suntem deschişi către toate instituţiile statului să colaborăm pentru a putea corecta acele erori şi dacă se dovedeşte că a fost de rea voinţă, cei care au fost vinovaţi să fie pedepsiţi,” este declarația lui Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Infochioşcurile erau defecte de zece luni, iar acum au dispărut cu toul din faţa centrelor de cartier. Reprezentanții Primăriei spun că softul echipamentelor trebuie actualizat și că sunt in așteptarea unui răspuns de la firma italiană care se ocupa de programul informatic.