Acestea sunt condițiile de circulație pe drumul național 24C între localitățile Manoleasa și Rădăuți-Prut. Șoseaua cu o lungime de aproape 40 de kilometri nu a fost asfaltat niciodată.
„E catastrofal, speram de acum 15-20 de ani să se rezolve. Am îmbătrânit între timp,” spune un șofer.
„Nu-i drum circulabil. Național pe hârtie, trebuie să mergi cu 20-30 de kilometri la oră,” spune un alt șofer.
Doar bornele rutiere mai indică faptul că drumul de pământ este național. Locuitorii din zonă spun că stau cu mașinile mai mult la reparații. În plus, sunt indignați că trebuie să plătească rovignetă pentru a circula pe acest drum:
„Service lunar, chiar și de două ori pe lună.”
„Schimb telescoape, arcuri, cam la 2 luni le schimb. - Știți că este un drum național? - Știm, știm plătim rovignetă pentru el, plătesc și alte sute de camioane care vin să ridice marfă, producția din zona noastră, tot timpul avem probleme cu distribuția, toată lumea se plânge.”
„Plătim 100 și ceva de milioane de lei pe an la mașină, 140 de milioane la mașină, rovignetă, taxe, taxă de drum...”
Primarii din cele patru localități prin care trece drumul național 24C au făcut o adresă comună către Guvern și la Compania Națională de Drumuri. Nu au primit însă niciun răspuns.
„Noi sperăm în fiecare an, dar poate anul 2014, fiind un an electoral, ne vor vizita mai mulți parlamentari și vor vedea cu adevărat acest drum,” speră Ovidiu Buduruță, viceprimarul comunei Mitoc.
În anul 2013, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi a nivelat și pietruit o porțiune de drum între Rădăuți- Prut și Mitoc, dar pietrișul a fost măturat de apă odată cu topirea zăpezii. Acum, autoritățile așteaptă ca traficul în zonă să se intensifice. Abia apoi se vor gandi la asfaltare:
„Bănuiesc că, dacă vor trece suficiente mașini pe această porțiune, sigur se va relua atitudinea în sensul de a se asfalta toată porțiunea,” a declarat Costică Macaleț, prefectul județului Botoșani.
Prefectul județului Botoșani a mai precizat că, dacă vecinii din Republica Moldova sau Ucraina vor intra în Uniunea Europeană, drumul național de pamânt va fi o prioritate pentru CNADNR și, în acest caz, va fi reabilitat.