Continuă ancheta în cazul gravului accident feroviar de la Iași. Prima ipoteză: neatenția la volan 

Data publicării:
ancheta tren

Procurorii de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Iaşi au emis ordonanţă pentru efectuarea necropsiei şoferului care a produs accidentul de la Uricani. Doar aşa se va şti dacă a consumat băuturi alcoolice înainte de a se urca la volan. Martorii tragediei, aflaţi în maşinile care au oprit la trecerea la nivel cu calea ferată vor ajuta mult în anchetă.

"Am văzut trenul staţonat de la doi kilometri. Deci e vizibilitate perfectă din sensul din care veneau ei. Şi-n dreapta şi-n stânga. Oricine se poate duce acolo, de la rondul de la Uricani, să vedeţi că se vede în dreapta aproape gara de la Iaşi şi în stânga Metro. Probabil n-a fost atent. Părerea mea este că n-a forţat," a spus Vasile Chifan, procurorul de caz. 

În urmă cu un an, exact în acelaşi loc, trei persoane, membrii ai aceleiaşi familii au murit în accident de tren. Zona nu a fost securizată cu barieră.

"Părerea mea este că acel drum trebuie închis pentru că nu are utilitate. Avem traversarea peste calea ferată de la Metro. Ăla nici nu ştiu de ce mai funcţionează pentru că chhiar nu are din drum european nici nu poţi să intri, în stânga nu ai voie," a mai adăugat procurorul de caz.

"Conform legii, Primăria comunei Miroslava nu are voie să investească într-un domeniu privat. Calea ferată este a CFR-ului, nu a comunei Miroslava. Chiar dacă am dori să facem să amplasăm aici o barieră, nu putem, legal. Nu avem baza legală pentru asta," a declarat Florin Antohi, purtătorul de cuvânt al primăriei Miroslava. 

Într-un comunicat de presă, CFR anunţă că imediat după deschiderea şoselei de centură a solicitat primăriei Miroslava să desfiinţeze trecerea la nivel cu calea ferată:

„Reprezentaţii primăriei Miroslava au respins propunerea Sucursalei Centrului Regional de Exploatare CF Iaşi menţionând ca acest pasaj asigura accesul la proprietaţile private ale locuitorilor din satul Uricani, terenurile fiind amplasate dupa calea ferată."

Reprezentanţii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Iaşi susțin că au solicitat şi ei, încă din 2011, devierea traficului rutier din zona în care s-a produs accidentul.

„În luna octombrie 2011, reprezentanţii I.P.J. Iaşi au propus autorităţilor competente posibilitatea devierii întregului trafic rutier de pe DC 25 (Iaşi-Uricani), pe şoseaua de centură a Iaşului prevăzută cu pasaj suprateran, situată la aproximativ 1 km distanţă," se menționează într-un comunicat de presă al I.P.J. Iaşi.

Peste 300 de poliţişti ieşeni au participat anul acesta la acţiunile organizate la trecerile la nivel cu calea ferată.

„În cursul acestui an au fost organizate 8 ample acţiuni în zonele unde există treceri la nivel cu calea ferată, ocazie cu care au fost aplicate peste 2300 de sanţiuni contravenţionale, fiind totodată ridicate 154 de permise de conducere,” a declarat Alexandru Chelaru, purtătorul de cuvânt al IPJ Iaşi.

Potrivit poliţiştilor, şoferul microbuzului a avut, în urmă cu două luni, permisul de conducere suspendat pentru neacordare de prioritate. Mecanicul locomotivei care a lovit microbuzul a declarat că avea o viteză de aproximativ 80 de kilometri pe oră. A văzut maşina, a avertizat-o sonor, a frânat, dar nu a mai putut evita impactul. Microbuzul a fost târât câteva sute de metri. Procurorii au solicitat expertize tehnice ale maşinii şi trenului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri