"Are un senzor video, o cameră video, cu care urmărim traseul. Informațiile sunt prelucrate cu ajutorul microcontrolerului și apoi preluăm comenzile pentru a înainta pe traseu." O astfel de mașină inteligentă știe să păstreze o viteză constantă în linie dreaptă, să vireze sau să se oprească atunci când întâlnește un obstacol.
Alexandru Archip, prodecan la Facultatea de Automatică și Calculatoare Iași: "Practic, aceste mașini reprezintă prototipuri care ar putea ajuta pe viitor la implementarea a ceea ce se numește pilot automat pe o mașină reală."
90 de echipe şi-au înscris în competiţie maşinile în miniatură. Fiecare autoturism a avut de parcurs contra cronometru şi fără niciun fel de îndrumare un traseu la prima vedere. Cele mai bune 11 maşini au ajuns în finală.
Miza a reprezentat-o calificarea în etapa europeană, care va avea loc luna viitoare, în Torino. Studenții s-au înscris la acest concurs cu speranța că vor fi remarcați și vor reuși să se angajeze în domeniul industriei auto.
"Am dobândit foarte multă experiență practică, am învățat lucruri care urmează să le învăț și la facultate. Am fost deja contactată și am fost chemată la interviu," a spus o studentă din Bucureşti.
Bogdan Costinescu, reprezentant al firmei organizatoare: "Cei mai buni dintre ei pot, evident, să-și treacă în portofoliu proiectele realizate și premiile de aici și, desigur, pentru cei mai buni oferim și locuri în cadrul firmei noastre."
Prima ediție a concursului de mașini inteligente a avut loc în 2012. Atunci, echipa de la Iași a reușit să câștige locul I mondial.
"Acolo au văzut toți participanții că Iașul contează în materie de proiectarea și construcția vehicolelor inteligente. Competiția este un fel de formula 1, numai că vehicolele au dimensiuni reduse," a spus Florin Pantelimonescu, coordonatorul echipei câștigătoare din 2012
În etapa următoare s-au calificat două echipe de la Universitatea Tehnică din Craiova și o echipă din Ucraina.