Cele opt aparate au fost montate în Iaşi la jumătatea anului 2010, însă au funcţionat mai puţin de doi ani. De la aceste aparate, cetăţenii ar fi putut afla prin intermediul computerului sau telefonic informaţii despre locurile de muncă vacante sau hotărârile luate în Consiliul Local dar, pe lângă faptul că aparatele nu funcţionează, acestea au fost şi vandalizate.
În speranţa că au fost reparate, unii trecători încă mai încearcă să le folosească, însă fără succes.
„Nimic nu apare, ecranul este negru. Nu, nu se aude nimic, nici măcar un zgomot,” se plânge o doamnă.
„Nu funcţionează şi nu le poţi accesa, chiar nu am ştiut la ce folosesc sincer. Nu au funcţionat, da, se joacă copiii cu ele,” a spus un ieșean.
Reprezentanţii Primăriei Iaşi spun că aparatele vor fi funcţionale la sfârşitul acestei primăveri.
„Sperăm noi ca în lumea mai, spre sfârşitul lunii mai, să le punem din nou în funcţiune. De data aceasta vor avea o reprezentare mult mai plăcută din punct de vedere grafic,” a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Autorităţile locale au făcut aceeaşi promisiune și anul trecut, când declarau că achiziţiile necesare au fost deja făcute.
„Deja două din componente vor fi instalate în perioada următoare şi sperăm noi ca în această toamnă să poată fi din nou funcţionale. Cert este că până la sfârşitul acestei luni aceste infochioşcuri vor fi demontate , le vom aduce în cadrul municipalităţii şi vor fi predate către partea italiană pentru a putea instala atât partea hardware, cât şi partea software,” spunea purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi pe 11 septembrie 2013.
Infochioşcurile au fost cumpărate cu bani de la Uniunea Europeană în cadrul programului „Servicii e-Orientare si e-Guvernare” şi aveau drept scop creşterea numărului de persoane care îşi găsesc loc de muncă.