Conform clauzelor abuzive din contractul încheiat cu societatea bancară, clientul nu avea dreptul să aleagă modalitatea prin care dorește să ramburseze creditul. Mai mult decât atât, în cazul utilizării cardului în mod fraudulos, tot clientul era cel care trebuia sa suporte o penalizare în valoare de 50 de euro. Iar clauzele abuzive nu se opresc aici.
„În contract apărea menţionat că se încasează un comision de administrare lunar şi penalitate la plata întârziată, iar în articolul 36, alin. 1 din OUG 50/2010, este precizat că trebuie încasat comision de administrare credit sau comision de administrare cont curent şi dobândă penalizatoare. Deci este ori una, ori alta, nu amândouă,” a explicat Alin Năstase, comisar șef la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bacău.
Situația a fost descoperită în iunie 2011, când comisarii OPC au verificat o instituție financiară nebancară, ce oferă credite consumatorilor în incinta marilor lanțuri de magazine. Pentru nereguli, instituția a fost sancționată cu amendă in valoare de 92 de mii de lei. Imediat a început procesul în instanță și după zeci de termene, la sfârșitul lunii decembrie Tribunalul Bacău a dat câștig de cauză comisarilor OPC.
„Judecătoria Bacău, în noiembrie 2012, admite plângerea contravențională și anulează procesul verbal de contravenție. Ulterior, a formulat recurs intimata, iar în recurs, în decembrie 2013, Tribunalul a dispus modificarea sentinței de la judecătorie și pe fond a respins plângerea contravențională,” a explicat Maria Oboriceanu, vicepreședintele Tribunalului Bacău.
Decizia dată de Tribunalul Bacău este definitivă și irevocabilă. Până în acest moment, reprezentanții instituției bancare nu au vrut să facă niciun comentariu oficial.