Chiar dacă pare incredibil, pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local când a fost aprobat bugetul, pentru Viaduct era menţionată suma de doar 1.000 de lei. Potrivit primarului Galaţiului, aceasta reprezintă o datorie pe care municipalitatea trebuie să o dea pentru lucrările efectuate la unul dintre pilonii construcţiei.
Marius Stan, primarul municipiului Galaţi: „Deocamdată nu putem să mai facem investiţia pe calea de rulare pentru că mingea este în curtea celor de la Mittal."
Astfel, autorităţile aşteaptă ca cei de la Combinatul siderurgic să ia măsuri.
Marius Stan, primarul municipiului Galaţi: „Ne-au promis de ceva timp şi nu au reuşit până acum să obţină aprobarea de sus să ne dea în folosinţă gratuită nouă drumul care este la capătul viaductului pentru că practic noi facem lucrări pe bani publici pe un obiectiv care duce numai într-un loc proprietate privată."
Cu toate acestea, reprezentanţii platformei siderurgice sunt de altă părere. Încă din decembrie 2014, când o echipă Digi24 Galaţi a aprofundat acest subiect, aceştia au avut un punct devedere pe care şi-l menţin şi astăzi.
Dorian Dumitrescu, purtător de cuvânt Combinatul Siderurgic Galaţi: „Viaductul nu este proprietatea noastră, ci este un bun al comunităţii şi care serveşte atât comunitatea cât şi pe cetăţeni. Noi ne exprimăm încrederea că acest pod va fi reparat cât de repede posibil pentru a putea fi folosit în siguranţă."
Astfel, soarta arterei de legătură dintre oraş şi Combinat este incertă. Până acum pentru pilonul de rezistenţă afectat a fost alocată o sumă de aproape un milion opt sute de mii de lei, cu 600.000 de lei mai mult decât suma iniţială. Asta din cauza că pe parcursul lucrărilor s-au descoperit şi alte nereguli la acel pilon şi a fost nevoie de o suplimentare de fonduri.
Reporter: Mihaela Brazdeş
Operator: M. Munteanu, Gelu Mormoloc