Ora 10 dimineaţă. La ieşirea din Galaţi spre Brăila zeci de muncitori echipaţi cu salopete, lopeţi şi cazmale lucrau cu spor. Misiunea: ridicarea căii ferate cu 20 de centimetri şi turnarea de asflat la acelaşi nivel. Locaţia: intersecţia drumului naţional 22B cu calea ferată Barboşi Port.
Aurel Ciotârcă - director Regionala CFR Galaţi: "Sunt în jur de 32 de oameni, numai de la linii. Ceilalţi sunt ai drumarilor, pe care îi vedeţi pe acolo. Şi ei trebuie să intervină că e drum naţional. Păi în momentul în care noi ridicăm linia şi punem celelalte dale noi, ei trebuie să vină să facă racordarea".
Pe durata lucrărilor traficul rutier a fost închis. Au fost montate indicatoare şi poliţia rutieră a dirijat circulaţia. Numai că, unii şoferi s-au făcut că nu le văd. Nu au fost amendaţi, dar au primit o lecţie de bun simţ.
"Domnul Bujor, coborâţi vă rog frumos şi vedeţi ce scrie pe indicatorul ăla. Ia coborâţi din maşină" i-a spus un agent de poliţie unui conducător auto.
Situaţie era cu adevărat grea pe ruta ocolitoare dintre Galaţi şi Brăila. Cozile s-au întins pe câţiva kilometri, iar şoferii au ajuns la capătul răbdării.
Virgil Nedelcu - şofer: "Se circulă groaznic. Stau în coloană de 35 de minute. Şi mai am de stat".
"Stau de 57 de minute, aşa îmi arată maşina. Dacă am noroc, mai stau încă două ore" spune ironic alt şofer.
Un drum care în mod normal se parcurge în aproximativ 15 minute, dacă se respectă viteza legală.
reporter: Adrian Obreja
operator: Marian Munteanu