Cea mai înaltă şosea din România rămâne inchisă. Transalpina este un drum nesigur pentru şoferi, din cauza lucrărilor de modernizare, în plină desfăşurare, spun autorităţile. Pe anumite porţiuni nu au fost montate parapete de protecţie sau nu există marcaje rutiere. Şoferii care se încumetă să treacă pe acest drum, o fac pe propria răspundere.
Oficial, DN 67C este în acest moment un şantier în lucru şi, potrivit autorităţilor, cine se aventurează pe cea mai înaltă şosea din România o face pe propria răspundere. La faţa locului însă nimic nu te face să crezi că drumul este închis, pentru că nu există bariere sau avertismente. Chiar şi dacă ar exista, şoferii spun că îşi asumă riscul.
Modernizarea şoselei Transalpina a început în 2009. Contractul era în valoare de 349 milioane de euro, dar lucrările s-au stopat brusc în 2013, când firma care trebuia să le ducă la bun sfârşit a intrat în insolvenţă.
Versanţii nu au fost asiguraţi, iar în multe zone se poate circula, dar pe un sens.
“Este drum în lucru, şantier. Cei care circulă, din păcate, nu vor să înţeleagă, o fac pe riscul lor. Nu are regim de drum naţional şi dacă vor să se aventureze este problema lor.”, a spus Ion Tudor, directorul Drumuri Naţionale Gorj.
Autorităţile au anunţat că pentru finalizarea lucrărilor pe DN 67C, în perioada următoare se va organiza o licitaţie pentru desemnarea unui nou constructor care să finalizeze lucrările.
ACTUALIZARE
Conform CNADNR, închiderea sectorului de drum este semnalizată corespunzator (indicatoare - drum închis sunt montate în următoarele poziţii kilometrice: km 34+500 – Rânca - Gorj; km 59+800 - intersecţie cu DN 7A km 82+385 Obârşia Lotrului – Vâlcea; km 61+160 - intersecţie cu DN 7A km 81+025 Obârşia Lotrului/Vâlcea).