Scandal între Ministerul Turismului şi Primăria Voineasa pe pârtia de schi de la Vidra, judeţul Vâlcea

Data publicării:
110913 scandal pe partia de schi de la vidra-1

Pârtia de schi de la Vidra a iscat un adevărat scandal între ministrul turismului, Maria Grapini şi reprezentanţii Primăriei Voineasa. Asta după ce proiectul de 35 de milioane de euro a fost abandonat de constructor pentru că nu a primit banii investiţi. Ministrul dă vina pe autorităţile locale pentru abandonarea lucrărilor pe motiv că ar fi trebuit să asigure finanţarea. De partea cealaltă, reprezentanţii primăriei spun că ei sunt intermediari între constructor şi minister şi nu aveau cum să dea ei banii.

 

Ministrul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini a declarat în timpul unei vizite în Mehedinţi că autorităţile locale din Voineasa sunt vinovate pentru abandonarea lucrărilor de la pârtia Vidra, judeţul Vâlcea. Grapini susţine că proiectul nu trebuia demarat fără ca primăria să nu aibă finanţarea prevăzută în buget.

"Trebuie spus şi prea puţin s-a explicat acest lucu că investiţiile sunt făcute de primării, iar primăriile nu au respectat legea esenţială şi anume să nu facă investiţii de o anumită valoare dacă nu au finanţarea asigurată. Contractele şi mijlocul fix, investiţia în sine este a primăriei. Nu există contract cu ministerul", a declarat Maria Grapini, ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Turism şi Mediu de Afaceri

Autorităţile locale o contrazic pe Maria Grapini şi spun că Primăria Voineasa doar a intermediat investiţia şi spun că dovadă stă contractul între minister şi constructor.

Domeniul schiabil de la Vidra a fost menţionat într-o hotărâre de guvern, nr. 120 din 2010, unde se aprobă construirea obiectivului de interes naţional. În această hotărâre de guvern este menţionată şi sursa de finanţare pentrru că primăria nu avea cum să suporte o asemenea investiţie”, a declarat Geani Man, viceprimarul comunei Voineasa.

Autorităţile locale vor chema Ministerul Turismului în instanţă.

Pârtia Transalpina este cea mai modernă din România, iar costurile proiectului se ridică la aproape 35 de milioane de euro. Lucrările pentru dezvoltarea acesteia au început în septembrie 2011. Deşi proiectul este finalizat în proporţie de 92% şi a atras câteva zeci de mii de români în sezonul 2012-2013, lucrările au fost oprite în luna iunie a acestui an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri