Râmnicu Vâlcea este printre puţinele oraşe din ţară fără gară. Demolată la începutul anului trecut, staţia de cale ferată este un mare şantier. Compania CFR promite însă că la sfârşitul anului călătorii vor avea parte de o gară modernă, pentru care au obţinut finanţare europeană.
Imaginea unui tren de viteza plecând dintr-o gară adevarată va deveni realitate abia la sfârșitul anului. Până atunci, grămezi de şine şi dale de beton stau mărturie că în gara din Râmnicu Valcea se lucrează. Cu o intârziere de 200 de zile, ce-i drept.
Pentru călători, situația este cu atât mai neplăcută. Așteptarea se face într-o staţie improvizată, iar drumul până la peron este o adevarată aventură.
Municipalitatea recunoaște ca lucrările au întârziat şi că asta a afectat şi imaginea orașului.
"Suntem puţin supăraţi, la acest obiectiv lucrările sunt foarte întârziate, până la această dată trebuiau să fie gata, dar eu am speranţa că s-a intrat pe linie dreaptă" a declarat Eduard Vârlan, viceprimar Râmnicu Vâlcea.
O explicație pentru întârziere vine din partea muncitorilor antrenaţi în construcție. Nu au spor pentru că, spun ei, nici nu sunt plătiți la timp.
În ciuda întârzierilor, CFR promite că noua gară va avea dotări de ultimă oră, facilităţi pentru pasageri, parcări, platforme de acces şi sisteme de supraveghere video. Nici jumătate din toate acestea nu sunt însă gata.
"Fizic, lucrarea este finalizată în jur de 50 la sută, urmând ca partea de 50 la sută, care nu presupune o muncă în fiecare zi , întrucât sunt lcururi foarte mărunte legate de instalaţia electrică, canalizare, urmeayză ca până la sfârşitul acestei perioade de 200 de zile să se finalizeze", a spus Gheorghe Popa Ingineru, director Regionala CFR Craiova.
Prima gară din oraş a fost construită în anul 1887 atunci când s-a deschis linia ferată Râmnicu Vâlcea-Piatra Olt. Investitia cu fonduri europene necesara constructiei noii gari se ridica la 34 de milioane de lei.