Podul Calafat-Vidin a depăşit toate aşteptările. În primele şase luni de la inaugurare, peste 250.000 de maşini au tranzitat graniţa, mai mult decât se estimase iniţial. Au există însă şi probleme. Podul a avut nevoie de reparaţii la carosabil după doar patru luni de la inaugurare.
Potrivit estimărilor Ministerului Transporturilor de la Sofia, în primul an, podul urma să fie tranzitat de 415.000 de vehicule. Însă în primele şase luni de la inaugurare, peste 250.000 de maşini au traversat podul. Zilnic, sute de vehicule trec graniţa dintre Calafat şi Vidin.
„De la începutul anului şi până în prezent, prin Punctul de Trecerea a Frontierei Calafat-Vidin au tranzitat pe ambele sensuri, atât pe sensul de intrare, cât şi pe sensul de ieşire, un număr de aproximativ de 10.500 de autovehicule şi un număr de aproximativ 5.000 de persoane”, a spus Romică Ivănoiu, purtător de cuvânt Poliţia de Frontieră Dolj.
Şoferii sunt mulţumiţi că nu mai pierd timpul cu traversarea Dunării cu bacul. Cei mai avantajaţi sunt transportatorii.
„Scurtez din drum, din timp, e ok”, spune un şofer.
„Înainte se trecea pe la Bechet, cu feribotul, feribotul era destul de scump. Aici câştigăm timp, nu este coadă ca la feribot”, a spus un alt şofer.
Pe de altă, şoferii au avut de suferit din cauza problemelor apărute pe carosabil. La nici patru luni de la inaugurare, firma constructoare a intervenit pe podul Calafat-Vidin, pentru a repara gropile apărute în asfalt. De asemnea, a fost modificat sistemul de drenaj, pentru că apa se infiltra în structura podului.
Pe Podul Calafat-Vidin nu circulă deocamdată trenuri. Când CFR va introduce curse între cele două ţări, înainte de graniţa cu Bulgaria, locomotivele Diesel care circulă în România vor fi înlocuite cu cele electrice pentru a putea continua cursa.
CFR a promis că va electrifica întreaga rută Craiova - Calafat în anii următori. Podul a fost inaugurat în luna iunie a anului trecut şi a costat aproximativ 300 de milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene.