România și Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în anul 2000. (carton) A fost însă o construcţie ce a stat de la început sub semnul amânărilor. Locul unde va fi exact amplasat a fost primul impas pentru autorităţi, ceea ce a dus la întârzieri ale proiectului. Odată stabilit locul, a urmat etapa de studii. Alţi ani buni în plus.
După ce bulgarii au reuşit să facă rost de banii necesari s-a trecut la următoarea etapă - cea de licitaţie şi construcţie. Prima lopată de pământ la temelia viitorului pod a fost pusă abia pe 13 mai 2007 de premierul bulgar. După licitaţii anulate şi contestate pentru lucrările de la pod, câstigătoare a fost desemnată o firmă spaniola. Şi în sfârşit în septembrie 2009 au inceput lucrările.
Tehnologia folosită pentru construcția podului, numită de experți „spate de cămilă", este una ultramodernă. Ea permite economisirea materialelor de construcție și asigură o mare rezistență seismică. Principiul care stă la baza acestei tehnologii se aseamănă cu cel al desagilor prinși pe șeile fixate între cocoașele unei cămile. Responsabilul adjunct de proiect al Ministerului Transporturilor din Bulgaria, a declarat că podul va fi unic în întreaga Uniune Europeană și incomparabil mai ieftin decât dacă s-ar folosi orice altă tehnologie de construcție