Podul Calafat - Vidin va fi deszăpezit integral de bulgari. Autorităţile din România ar fi trebuit să trimită utilajele pe jumătatea noastră de pod, dar acest lucru nu se va întâmpla, pentru că nu s-a organizat nicio licitaţie în acest sens. Banii pentru deszăpezire provin din încasările taxei de tranzit pe pod.
Problema deszăpezirii podului a fost pusă în discuţie la finalul săptămânii trecute, în cadru unei întâlniri dintre prefectul de Dolj şi omologul său bulgar. Atunci, vecinii de peste Dunăre au anunţat că încheiaseră deja un contract pentru jumătatea lor de pod.
„Deszăpezirea acelor drumuri, bretele cum le spun specialiştii, din DN Craiova-Calafat şi până în Vamă vor fi făcute de către Compania Naţională de Drumuri”, a spus Marius Deca, prefectul de Dolj.
Pentru ca utilajele bulgăreşti să deszăpezească întreg podul, autorităţile din România au fost nevoite să modifice infrastructura rutieră.
Banii pentru contractul încheiat de autorităţile din Bulgaria pentru deszăpezirea podului vor veni din bugetul strâns de firma mixtă româno - bulgară, care încasează taxa de tranzit.
„Această societate mixtă încasează în fiecare lună şi virează proporţional cu acţiunile deţinute de fiecare ţară, virează la bugetul statului cotă parte din taxele obţinute”, a precizat Marius Deca, prefectul de Dolj.
Între timp, firma constructoare lucrează la reabilitarea asfaltului în locurile unde au apărut gropi, dar şi la modificarea sistemului de drenaj al apei. Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat la 14 iunie şi a costat aproximativ 300 de milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene.