Într-o eurogară care a costat 6 milioane de euro, călătorii şi angajaţii îngheaţă de frig. Se întâmplă la Drobeta Turnu Severin. În clădire, centrala termică este doar pentru decor, aşa că temperatura este aproape la fel ca afară.
La orele amiezii, zeci de călători aşteptau să urce în trenul InterRegio de pe ruta Timişoara-Craiova. Ei au fost nevoiţi să îndure frigul din gara modernă ca şi cum ar fi fost afară în zăpadă.
Nici angajaţii Eurogării din Severin nu o duc mai bine, iar orele de muncă pe timp de iarnă sunt un adevăratcoşmar.
“Avem aeroterme, radiatoare, e foarte greu”, explică o angajată.
CFR Craiova nu poate investi bani pentru racordarea centralei din gară la reţeaua de gaze, asta deoarece Regionala este executată silit pentru plata unor drepturi salariale tăiate angajaţilor în anii trecuţi. Astfel că niciodată nu rămân în cont cei 250.000 de lei necesari pentru această investiţie.
“Din toate punctele de vedere ale Regionalei Craiova, totul este OK. Singura chestie că aceşti bani, datorită blocării conturilor companiei şi regionalei în acelaşi timp nu avem aceste fonduri întrucât am pierdut cam un milion de euro pe executări silite, deci bani pierduţi de către Regionala Craiova”, a spus Gheorghe Popa Ingineru, directorul Regionalei CFR Craiova.
Eurogara a fost inaugurată cu mare fast în anul 2010, însă nu are o sală în care călătorii să aştepte trenurile, iar lifturile au rămas la stadiul de contur pe un perete. Asta în condiţiile în care lucrările au durat 10 ani.