Tronsonul de cale ferată Bucureşti - Constanţa a costat aproape un miliard de euro. Ar fi trebuit ca trenurile să circule cu viteze de până la 200 de kilometri pe oră.
Numai că visul constructorilor de cale ferată şi implicit al şefilor de la transporturi a fost spulberat.
La doi ani de la încheierea recepţiei, linia ferată amintită a intrat în reparaţii din cauza furturilor de pe calea ferată.
Astfel, dacă trenurile de mare viteză din lume circulă cu până la 500 de km pe oră, în România viteza medie a trenurilor de călători este de 43km/h, iar a celor de marfă de aproximativ 21 km/h.
În ciuda acestor diferenţe uriaşe, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, este convinsă că România va avea în viitorul apropiat trenuri de mare viteză.
"Prima linie de mare viteză pe care o avem în program este Bucureşti - Constanţa - care sigur că se va uni cu tronsonul de la graniţa cu Ungaria spre Constanţa", a spus Ramona Mănescu.
Investiţie realizabilă sau nu?
"Continuăm să visăm la trenuri de mare viteză deşi, cei care călătoresc pe ruta Bucureşti - Constanţa, ştiu că acestea ajung la destinaţie cu întârzieri foarte mari deoarece linia ferată nu este păzită. Din acest motiv se întâmplă frecvent ca hoţii să fure componente de cale ferată, iar trenurile să înregistreze întârzieri care depăşesc chiar şi două ore", a spus Poliana Căpitan, reporter Digi 24 Constanţa.
Călătorii nu sunt la fel de optimişti că proiectul anunţat de ministru este viabil, dar există şi călători care cred în succesul acestuia.
Investiţia este una de anvergură. Din păcate, ministrul transporturilor nu a avansat nicio sumă pentru construcţia liniei de mare viteză şi nici o dată la care lucrările ar putea începe.
reporter: Poliana Căpitan
operator: Cristi Caciauna
editor web: Anca Medrea