15% din vinul produs la Murfatlar, ceea ce reprezintă aproximativ 10% din cifra de afaceri a societăţii, merge la export. Graţie sortimentelor calitative şi variate, SUA şi Israelul sunt, de peste 30 de ani, pieţele principale, tradiţionale, de desfacere pentru această cramă. De nici doi ani, însă, SUA a fost detronată.
"Principala piaţă este China, acolo pleacă în jur de 40% din exportul nostru. Este o piaţă nouă, toată lumea se bate pe această piaţă şi noi suntem prezenţi, bineînţeles." declarăDan Domnaru, coordonator relaţii publice al unei crame
La export merg atât vinurile ieftine, cât şi cele premium. Acestea din urmă sunt însă în cantităţi mai mici, preţul reprezentând unul dintre factorii importanţi pe care se bazează cererea.
Anul trecut, producţia a fost una mai mică decât în 2011, dar din cauza secetei, vinurile rezultate sunt cele mai bune din ultimii 10 ani. Dar acesta nu este singurul atuu al licorilor dobrogene. Solul foarte bun, asemănător celui din regiunea Champanie, din Franţa, dar şi alte caracteristici speficife zonei, reprezintă un plus pentru producătorul de aici.
În 2012 exportul de vin produs în Murfatlar a înregistrat o creştere cu 15% faţă de 2011, trendul ultimilor ani fiind, de asemenea, în creştere. Societatea caută, însă, noi pieţe de desfacere, în plan fiind Rusia, ţările din Europa Centrală şi Asia.