Se lucrează la foc continuu în Portul Constanţa, acolo unde nava-mamut Volga trebuie descărcată în 40 de ore. Timpul îi presează pe macaragii, iar munca lor nu e uşoară: trebuie să manevreze containere mai grele de 20 de tone.
Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Încărcată la capacitate maxima, nava poate transporta 10 mii de containere de 20 de metri lungime."
Echipajul navei care aparţine unei mari firme chinezeşti este format din 27 de germani şi filipinezi. Acesta este primul voiaj al imensului vapor, care a ieşit din şantier pe 20 martie.
Kai Feix, comandantul navei: "Voiajul nostru a început din Orientul Îndepărtat, din China, am trecut prin Canalul Suez şi am venit direct, cu escală în Turcia, am trecut şi de strâmtoarea Bosfor şi am ajuns în Constanţa."
În camera de comandă, toată aparatura este de ultimă generaţie.
Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Puntea de comandă, cel mai înalt punct al vaporului se află la 52 de metri deasupra nivelului mării, echivalentul unui bloc de 17 etaje."
Laurenţiu Horneţ, reprezentantul operatorului navei: "Este o navă specializată şi dedicată zonei noastre, a Mării Negre, pentru că este un tip de navă care este ca lungime maximă admisă pentru a trece prin strâmtoarea Bosfor. Mărfurile sunt de la scobitori până la, eu ştiu, utilaje de ultimă generaţie."
Imediat ce descărcarea containerelor se va încheia, vaporul va pleca spre China, să ia încă o tură de mărfuri.
reporter: Paul Greavu
operator: Cătălin Vârban