Planul de construcţie al spitalului regional a fost pus pe hârtie în primul mandat al ministrului Sanatatii, Eugen Nicolăescu.
Era un proiect grandios, care costa 350 de milioane de euro. Primul pas fusese făcut: Ministerul Apărării Naţionale a donat Sănătăţii 10 hectare de teren în zona Viile Noi, la marginea oraşului.
Pământul a fost intabulat, iar ministerul a alocat bani şi pentru paza lui. Reprezentanţii ministerului Sănătăţii au anunţat atunci că vor aloca 116 milioane de euro pentru construirea clădirii şi achiziţionarea de echipamente.
Dar după alegerile din 2008, proiectul nu a mai fost pe lista de priorităţi a noului Cabinet guvernamental.
"Cel mai mare spital din regiune ar fi trebuit sa se construiasca pe terenul din spatele meu. Insa pana in acest moment nu s-au darmat nici macar cladirile din fosta unitate militara. aici ar fi trebuit sa se construiasca salile de operatie, de cardiologie, primiri urgente, un campus pt medicii rezidenti dar si un heliport", a spus Irina Radu, reporter Digi 24 Constanţa.
Între timp, criza economică a făcut ca bugetele tuturor instituţiilor să fie atent gestionate.
Banii din vistieria statului erau din ce în ce mai puţini, aşa că, în 2009 şi în 2010, şefii Sănătăţii au încercat o altă variantă: au început demersurile pentru găsirea unui investitor.
Licitaţia internaţională care ar fi trebuit să aleagă agentul economic dispus să plătească cea mai mare parte din bani nu a mai avut loc. Ulterior s-a încercat o colaborare cu un investitor austriac, care, în cele din urmă, a eşuat.
Aşadar, proiectul care trebuia să fie una dintre cele mai mari investiţii în infrastructură spitalicească din ultimii 30 de ani, aşa cum declarase fostul ministru al Sănătăţii, Cseke Attila, a fost abandonat, cel puţin până se găsesc alte soluţii.
Constantin Dina, Directorul Directiei de Sănătate Publică: "Atâta timp căt nu există finanţare pentru construcţia spitalului regional, nu as putea să vă spun când va exista finanţare sau când va fi construit acest spital".
Şase astfel de spitale regionale urmau să fie construite la Cluj, Craiova, Iaşi, Târgu Mureş, Timişoara şi Bucureşti, dar, la fel ca şi cel de la Constanţa, au rămas la stadiul de proiect.
reporter: Loredana Vesparu
operator: Liviu Erimia