Startul regatei a fost destul de lent, pentru că vântul a suflat slab, cu numai 12 kilometri pe oră. Tocmai lipsa vântului e cea care face să se evidenţieze echipajele bune, spune însă Alexandru, un navigator cu 30 de ani de experienţă.
Alexandru Mihăiţă skipper: Cauţi să ţii velele în poziţie optimă şi să asiguri o alunecare foarte bună a bărcii pe apă în aşa fel încât să poţi să exploatezi fiecare firicel de vânt.
Sorin Iorga, skipper: Ce este important în echipaj? Comunicarea, cooperarea, lucrul în echipă, fiecare om din echipaj este o rotiţă care trebuie să funcţioneze impecabil, defapt asta face diferenţa dintre ambarcaţiuni. Cu cât echipajul funcţionează mai bine cu atât barca este mai în faţă.
Ambarcaţiunile, de cursă ori de croazieră, au avut de parcurs un traseu de o milă, la un kilometru în larg, de la Eforie Nord la Costineşti. În funcţie de locul obţinut, participanţii obţin puncte pentru Campionatul Naţional de Yachting.
Următoarea etapă şi ultima din acest sezon este programată peste două săptămâni. Un velier de cursă poate costa între 10 şi 150 de mii de euro, dar concurenţii nu investesc în navele lor pentru premii, ci din pasiune. Câştigătorii cursei, de pildă, au primit doar un trofeu, NU şi premii în bani.