Primarii din sudul litoralului s-au întâlnit cu prefectul judeţului pentru a discuta despre soluţiile ce se impun odată cu închiderea podului. Cu toate că prefectul le-a spus că decizia nu ţine decât de proiectant, edilii sunt optimişti şi cred că nu se va ajunge la această măsură drastică.
"Să găsească soluţia tehnică. Nu se poate să găsesşti cea mai defavorabilă soluţie, în secolul ăsta, când chinezii fac poduri de 36 de km, tu ai găsit-o pe aia, pe 100 de metri, să închizi podul", a spus revoltat edilul oraşului Eforie, Ovidiu Brăiloiu.
Soluţiile găsite de prefect pentru transportul navetiştilor sunt încă incerte, o decizie urmând să fie luată zilele acestea.
Mai exact, transportatorii trebuie sa decidă dacă au posibilitatea de a duce oamenii până la intrarea pe pod, iar pe partea cealaltă să îi aştepte un alt microbuz care să îi ducă la destinaţie.
Conducerea CFR trebuie să facă o analiză şi să hotărască daca suplimentarea garniturilor de tren va avea ca impact şi o creştere a preţului biletului.
Ce se ştie însă cu certitudine este că în perioada lucrărilor vor putea trece pe pod doar: ambulanţele, pompierii şi maşinile de aprovizionare cu mâncare a spitalelor din sud.
Mâine, în şedinţa de Guvern, premierului i se vor aduce la cunoştinţă deciziile luate în aceste zile pentru ca podul de la Agigea să fie pus în siguranţă. Victor Ponta va afla şi care este impactul economic al acestor restricţii de circulaţie.
"Cei 5 agenţi economici foarte importanţi, care se află în partea de sud, Constanţa sud, cei care se ocupă de containere, aceştia vor înregistra, vor avea o pierdere estimată la peste 10 milioane de euro", a spus prefectul Constanţei, Eugen Bola.
"Vă spun. În autorizaţia de construcţie. Nu e soluţia închiderii podului şi punct. Deci dacă nu există soluţia închiderii podului vor aplica sancţiunea prevăzută şi vom chema şi Inspectoratul de Stat în Construcţii şă vedem ce va aplica şi statul contra statului", a declarat Cristian Cârjaliu, primarul comunei Agigea.
Adrian Stan, primarul oraşului Techirghiol, anunţat că primarii vor face "o adresă care va fi trimisă ministerului de resort, Ministerului Transporturilor, cât şi primului ministru. Eu sper ca marţi să se găsească o soluţie, o alternativă, măcar să se amâne această decizie".
În opinia specialiştilor de la Drumuri Naţionale, o altă soluţie ar fi consolidarea podului de la bază şi amânarea închiderii acestuia pe o perioadă de 6 luni, până la deschiderea podului din Port care face legătura cu Porţile 9 şi 10.