Porturile uitate ale judeţului Constanţa
Infrastructura canalului Dunăre - Marea Neagră şi ramura Poarta Albă - Midia - Năvodari, include şi patru porturi, Basarabi, Medgidia, Ovidiu şi Luminiţa. În total acestea au o capacitate de peste 20 de milioane de tone. Însă, în momentul de faţă sunt exploatate la doar 10 la sută din potenţial. În ultimii 20 de ani porturile s-au degradat nemaifiind atractive pentru investitori şi pentru operatorii porturari.
Portul Basarabi şi-a demonstrat utilitatea pe parcursul lucrărilor de la autostradă, şantierele fiind alimentate cu materii prima prin intermediul acestui port.Lipsa drumurilor de acces, a utilităţilor sau degradarea facilităţilor de operare sunt doar câteva dintre problemele care ar trebui remediate.Principalul avantaj al portului Ovidiu este că se află la doar câteva sute de metri de intrarea pe autostrada A4 însă capacitatea de opereare a portului este scăzută de lipsa infrastructurii
Conducerea Administraţiei Canalelor Navigabile intenţionează să reintroducă cele patru porturi printre utilităţile de bază pe care le oferă Canalul Dunăre-Marea Neagră."Noi încercăm să atragem câţi mai mulţi agenţi economici ca să încercăm să dezvoltăm fiecare zonă riverană porturilor noastre şi cu ocazia asta să dezvoltăm şi zonele respective" a declaratDecabal Şerban, director ACN.Pe lângă creşterea valorilor de trafic pe canal, de câştigat ar avea şi localităţile în preajma cărora se află acestea.
George Scupra, primar Ovidiu, este de părere că"sper ca această investiţie să se realizeze pentru că este vorba de o investiţie semnificativă, e vorba de infrastructură, de noi locuri de muncă ceea ce este foarte important şi pentru oraşul Ovidiu".Reprezentanţii Administraţiei Canalelor Navigabile speră că până la finalul anului 2013 măcar două dintre aceste porturi să poată fi folosite la capacitate maximă.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News