În 20 de locaţii din muncipiu se va derula campania primăriei. Este vorba de cluburile pentru pensionari, dar şi de centrele de distribuţie a pachetelor cu alimente. Din prima zi oamenii s-au lăsat convinşi să iscălească.
"Am semnat fiindcă, deşi portul e al nostru, al Constanţei, eu sunt născut aici, în Dobrogea, şi cum adică să-l dăm la hoţi? Nu, să ne rămână şi nouă, măcar acolo, o părticică."
"Ne scade preţul la energie. Pentru toată lumea? Nu ştiu. Dar cum credeţi că ar trebui să fie, pentru toată lumea să se scadă sau doar pt unii? Pentru toată lumea bineînţeles!", au spus oamenii.
Primarul Constanţei, care a iniţiat această campanie, susţine că este vorba de o consultare a populaţiei şi că nimeni nu este obligat să semneze dacă nu este de acord cu acest lucru.
Radu Mazăre, primarul Constanţei: "Poate nu semnează lumea. Şi atunci înseamnă nu are niciun sens toată această luptă. Şi atunci ne retragem. Dacă oamenii nu vor, de ce să ne batem pentru ceva ce nu vor. "
De altfel, primarul consideră că trecerea a încă 13 procente din acţiunile portului la administraţia locală este atât în beneficiul administraţiei portuare, cât şi în beneficiul comunităţii, părere împărtăşită şi de Mircea Geoană, preşedintele ASPEN România.
Radu Mazăre, primarul Constanţei: "În Portul Hamburg, 80% din bani rămân pentru dezvoltarea portului şi 20% din profit merge la municipalitate pentru nevoia municipalităţii, stabilit în clar. Deci prin hotărâre de consiliu local, în fiecare an."
Mircea Geoană, reprezentant al Guvernului României: "Este anormal ca autoritatea locală să nu aibă o participare şi un interes direct în ceva ce se află pe teritoriul său."
În prezent, Primăria Constanţa deţine 20% din acţiunile portului, Fondul Proprietatea 20% iar Ministerul Transporturilor 60%, după emiterea ordonanţei de Guvern, solicitată de autorităţile locale, primăria şi ministerul vor deţine 33%, iar companiile private vor avea 34% .
reporter: Poliana Căpitan
operator: Mihai Ciobanu
editor web: Anca Medrea