În zadar au încercat reprezentanţii autorităţilor locale să îi convingă pe şefii Companiei de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi că închiderea Podului Agigea va da peste cap toată activitatea din sudul litoralului.
Cristian Cârjaliu, primar Agigea: "Economic vorbind este dezastru. Dezastru pentru cei care muncesc în constanţa, pentru cei care fac naveta din Constanţa spre Agigea. Păi vă daţi seama că muncitorii care vin în Constanţa Sud Agigea să vină pe la Moviliţa, adică să ocolească 100 de km pe zi numai pentru navetă. E dezastru pentru ei şi mai bine se lasă de muncă".
Cine a avut de suferit din cauza restricţiilor
Cel mai mult au avut de suferit elevii, care ar fi trebuit să ajungă la şcolile aflate de o parte şi de alta a podului.
"Copiii din Agigea sunt duşi cu microbuzele primăriei în Lazu şi în loc de 3 kilometri nu putem să ducem copiii pe la Moviliţa, preţt de 50 de km plus că i-am întârzia o oră dimineaţa şi o oră după amiaza", spunea primarul localităţii Agigea, Gristian Cârjaliu, pe 22 septembrie.
Şi dacă pentru transportul de persoane s-a găsit o soluţie prin închiderea provizorie a podului, sau prin traversarea lui de către pietoni, transportatorii de mărfuri n-au avut de ales şi au ocolit aproape 100 de km la fiecare drum.
Gabara ar fi trebuit să îi ajute, dar şi aceasta a întârziat de la Galaţi mai bine de o lună. Iar când, în sfârşit, a ajuns la Constanţa, a dat naştere unor noi probleme.
Când va lua sfârşit coşmarul de la Agigea nimeni nu ştie să spună.
Autorităţile speră doar ca vara viitoare traversarea Canalului Dunăre Marea Neagră să se facă pe podul care se construieşte la Poarta 9 a Portului Constanţa.