Marinarii au stat aproape jumătate de an la 7 mile marine de ţărm, în largul Oceanului Atlanti. Printre ei s-au aflat şi doi români.
Adrian Mihălcioiu, lider Sindicatul Liber al Navigatorilor: "Navigatorii nu se informează înainte de a pleca în voiaj. Această navă este o navă cu probleme, de 2 ani de zile, cel puţin şi ea a mai avut probleme în Egipt, când a fost inspectată undeva în octombrie."
Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Armatorul grec al cargoului Adamastos a încropit un echipaj de 23 de membri. Dintre aceştia, nici măcar unul nu este afiliat la un sindicat al navigatorilor."
Nava Adamastos transporta seminţe de soia din China, în Brazilia, iar deficienţele mari de la bord, atât mecanice cât şi de siguranţă, nu i-au permis intrarea în port. De aici a pornit chinul echipajului. Şi alţi navigatori români au trecut prin astfel de momente.
Din cei aproape 30.000 de navigatori români, nici cinci mii nu fac parte din Sindicat. Ei preferă ori să încheie clauzele contractuale cu armatorii din vest, ori să plece în voiaje fără vreo acoperire.
Oficialii brazilieni iau în calcul scoaterea la licitaţie a cargoului Adamastos, dar şi a încărcăturii, cele 50.000 de tone de seminţe de soia, a cărei valoare se ridică la 18 milioane de dolari.
reporter: Paul Greavu
operator: Cătălin Vârban