sursa: rnews.ro
Nava făcea deseori voiaje de Tripoli, în general zona Libia, cu Grecia sau cu Malta.
Incidentul a avut loc duminică, la bordul navei Araevo, sub pavilion liberian dar cu armator grec. Un avion de vânătoare militar a lansat asupra navei o rachetă. Petrolierul transporta 13 mii de tone de combustibil şi părăsise portul Derna.
Potrivit presei libiene, portul din care a plecat nava este controlat de islamişti. Românii nu sunt membri de sindicat şi, cel mai probabil, nu ştiau nici care erau drepturile lor suplimentare pentru că navigau într-o zonă de conflict.
Adrian Mihălcioiu, reprezentant Federaţia Internaţională a Transportatorilor, România: "Nava era într-o zonă de război. Practic, toate asigurările trebuiesc dublate. Vom vedea şi ce fel de asigurări a avut această companie, vom vedea şo agenţia de crewing prin care au pelcat."
Serviciile consulare din zonă ar fi trebuit anunţate de existenţa navei dîn acel perimetru de conflict. La fel şi autrităţile din România. Este şi motivul pentru care, în ţară, s-a aflat tărziu de moartea navgatorului român.
Adrian Mihălcioiu, reprezentant Federaţia Internaţională a Transportatorilor, România: "Noi, tot timpul, avem la zi, o evidenţă a zonelor de război, a zonelor de piraterie, zone cu risc ridicat, cum se numesc acum. Cred că asta ar trebui să facă toţi navigatorii: să se uite, să se informeze."
Potrivit Ministerului de Externe, în timpul atacului au fost răniţi grav şi doi navigatori filipinezi care au fost transportaţi la ţărm pentru îngrijiri medicale. Reprezentanţii Ambasadei României la Atena vor ajuta la repatrierea trupului neînsufleţit al fiului său.
reporter: Oana Manoilă
operator: Cristian Caciauna