Marele-circ ar putea ajunge şi la Medgidia
Dacă, iniţial, s-au dat tot felul de locaţii posibile pentru acest mega-proiect, ba în sudul litoralului, lângă Mangalia, ba lângă Bucureşti, acum se pare că statul s-a hotărât pentru o locaţie lângă Medgidia. Primarul municipiului a participat anul trecut la o discuţie, la Bucureşti, cu fostul ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, în prezenţa unui reprezentant al administratorului celebrului circuit italian de la Monza.
Dacă proiectul prinde contur, circuitul de Formula Unu va fi amenajat pe o suprafaţă de 300 de hectare, chiar la intrarea în Medgidia. Iar, în câţiva ani, aici vor putea concura nume ca Jenson Button, Fernando Alonso sau Sebastian Vetel
Marian Iordache, primarul Municipiului Medgidia, a declarat: "Un astfel de circuit înseamnă, în primul rând, importanţă, vizibilitate şi faptul că acest circuit ar fi tot în Uniunea Europeană ar aduce resurse inclusiv Uniunii Europene. României şi, deci, UE".
Motivul alegerii ca locaţie a suprafeţei situată între localitatea Valea Dacilor şi municipiul Medgidia este poziţia geografică excelentă, aproape de litoral.
Locaţia aleasă pentru construirea viitorului circuit de Formula Unu prezintă un mare avantaj: infrastructura de transport din zonă. Autostrada Soarelui trece chiar pe lângă viitorul autodrom, iar Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu se află la doar 25 de kilometri distanţă.
Organizarea de curse auto şi moto de nivel mondial va aduce beneficii substanţiale bugetului local, iar impactul asupra turismului va fi extrem de important. Nu trebuie omis nici impactul social, legat de înfiinţarea de locuri de muncă şi imboldul dat sporturilor cu motor în România.
SINCRON: Emil Ghinea, pilot 2.59-3.15 (aici, în zona noastră nu se întâmplă nimic de genul acesta, chiar sunt foarte puţine evenimente organizate în lumea motorsportului, motorsportul la noi în judeţ, în Constanţa, poate că în Dobrogea, nu ştiu dacă greşesc, nu este deloc promovat)
Proiectul şi construcţia viitorului circuit de Formula 1 vor costa între 80 şi 100 de milioane de euro şi vor fi susţinute din fonduri europene. Lucrările ar putea fi demarate în anul 2014 şi vor dura doi ani.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News