Studenţii sau cei care muncesc sau locuiesc în străinătate au nevoie de apostile, adică de un certificat eliberat de prefectură care să demonstreze autenticitatea unui act. În urmă cu un an, o persoană din categoria amintită putea să aştepte şi câteva zile pentru a primi documentul doveditor.
Modalitatea de autentificare a documentelor a fost un calvar pentru funcţionarii Prefecturii.
Silvica Lambru, funcţionar: "Era greoaie din punct de vedere al verificării pentru că MUSCA se înregistra la prefectură, prefectura transmitea datele ministerului care le centraliza şi numai aşa puteau fi verificate, prin consulate să făcea cererea."
Acum, prin intermediul unui sistem centralizat apostilele pot fi completate mai uşor de funcţionari şi verificate mai repede în străinătate.
Ion Constantin, prefectul judeţului Constanţa: "Vine să uşureze munca funcţionarului public şi bineînţeles ca informaţia către cetăţean să fie procesată mult mai repede."
La prefectură pot fi apostilate următoarele documente: certificat de naştere, de căsătorie, de deces, certificat de cazier judiciar şi diferite adeverinţe care atestă locul în care a locuit persoana în România.
Sistemul informatizat acoperă toate judeţele ţării şi a costat în total două milioane de lei, fonduri europene.