Hârşova este unul dintre oraşele defavorizate de proiectul descentralizării. Portul din localitate a rămas la autorităţile fluviale din Galaţi.
Edilul spune că nu a fost investit niciun leu până acum, iar primăria a fost nevoită să pună la dispoziţia miilor de turişti străini o infrastructură primitivă.
Primăria din Hârşova a prins modernizarea portului într-un proiect destinat atragerii fondurilor europene, dar acum totul este în zadar.
Cum nu este administratorul portului, proiectul nu va primi niciodată undă verde. Finanţarea unui astfel de proiect, spune primarul, ar fi ajutat mult comunitatea, mai ales că turiştii au ce vizita în Hârşova.
Tudor Nădrag, primarul oraşului Hârşova: "Am putea să punem în valoare şi vestigiile arheologice din zonă şi apele termale şi tot ce putem noi lumii despre comunitatea noastră".
Şi primarul de la Cernavodă se plânge că proiectul descentralizării le dă planurile peste cap. Edilul oraşului a prins modernizarea portului în masterplanul de turism, odată cu refacerea întregii faleze.
Pentru a nu pierde bani europeni, primarul spune că a fost nevoit să refacă strategia de abordare a finanţărilor europene, excluzând din proiect portul turistic şi gara maritimă.
Gheorghe Hânsă crede că odată ce portul va fi administrat în continuare de ministerul transporturilor va fi în detrimentul economiei oraşului.
"Va fi încă o perioadă de degradare continuă, atât a portului turistic, cât şi a portului fluvial, cât şi a gării fluviale. Şi pe mine aici mă doare cel mai tare. Că gara fluvială, care din construcţie este cea mai frumoasă de pe Dunăre, a ajuns o ruină", a mai spus Gheorghe Hânsă, primar Cernavodă.
O situaţie similară este şi la Tulcea, unde accesarea fondurilor europene pentru refacerea falezei este blocată de 12 ani, întrucât primarul nu a reuşit să preia faleza de la Administraţia portuară Galaţi care, o parte este administrată de primărie, iar alta de instituţia gălăţeană.
reporter: Poliana Căpitan
operator: Alex Şerbănescu
editor web: Anca Medrea