Prin aerogara din Tulcea bate vântul. Nu e niciun călător.
Poliana Căpitan reporter Digi24 Constanţa: "Asa că nu e de mirare ca în spatele ghişeelor de check in nu este nimeni, iar banda de bagaje nu functionează. Anul trecut, pe aici au trecut doar 1887 de călători, adică, în medie, 5 pe zi".
Ar putea deveni un adevărat furnicar din luna mai, când compania aeriană a afaceristului Ovidiu Tender va zbura spre Bucureşti şi Bergamo, lângă Milano. Din iunie se adaugă şi curse spre Frankfurt.
O călătorie cu avionul din Tulcea în Capitală va costa în jur de 230 de lei, adică aproape 50 euro, şi va dura puţin peste o jumătate de oră.
Cu autocarul, aceeaşi călătorie e de aproape 4 ori mai ieftină, dar durează de 5 ori mai mult.
Ce primesc pasagerii în aceşti bani?
Cătălin Buţu, director general: "Catering gratuit la bord şi vom oferi 20 de kilograme de bagaj gratuit la cală şi 7 kilograme gratuit de bagaj de mână".
Aşa că cei 10.000 de pasageri estimaţi nu par o ţintă greu de atins. În aşteptarea călătorilor, oficialii aeroportului fac planuri de investiţii în modernizarea pistei şi construcţia unui nou terminal de pasageri. Aeronavele omului de afaceri nu vor zbura doar din Tulcea, ci şi din Timişoara şi Bucureşti.
Nu este singura companie aeriană care introduce curse noi în acest an. Planuri serioase de extindere au mai ales cele low cost. Avionele unor astfel de companii româneşti, care anul trecut, au transportat peste 1,3 milioane de pasageri, vor zbura din vară şi spre Koln. Iar ca să fie pregătită pentru ce urmează îşi măreste flota.
Tudor Constantinescu, director comercial: "Creştem numărul de avioane cu 3 pentru acest an şi câte unul în anii care urmează. Deja două au ajunsşi unul este pe cale sa vină".
Şi celelalte companii low-cost anunţă rute noi. Din Craiova se va zbura, din iunie, spre la Bologna, Roma, Dortmund şi Barcelona, iar din Bucureşti la Dublin, din aprile.
Compania naţională se orientează în special spre estul Europei sau chiar Asia.
Tarom va opera zboruri directe între Bucureşti şi Moscova, de la finalul lunii, dar are în plan să introducă şi o cursă spre Beijing. Între timp renunţă însă la unele zboruri interne, precum Bucureşti-Sibiu.
Cine vrea să ajungă din Capitală la Sibiu va trebui să facă escală va Viena sau Munchen şi să scoată din buzunar peste 400 de euro.
Anul trecut de pe principalele aeroporturi din ţară au zburat peste 10 milioane şi jumătate de pasageri.
editor web: Anca Medrea