Aici o doamnă turistă a lăsat fierul de călcat şi s-a ars puţin mocheta şi acolo de la ondulatorul de păr. Aici cu fierul de călcat a recunoscut doamna.
Astfel de pagube se fac în fiecare sezon, în aproape toate hotelurile de pe litoral. De la anul, lucrurile se schimbă: cine a stricat vreun obiect în cameră va fi trecut pe lista neagră şi oriunde ar mai încerca să se cazeze, ar putea fi refuzat.
Oana Tănase, administratorul unui hotel de trei stele: Cel mai des ne dispar obiecte din camere, prosoapele în cea mai mare parte, pledurile şi chiar şi pernele şi pilotele.
Unii hotelieri au deja o astfel de listă şi spun că funcţionează foarte bine.
Roxana Taiss, manager executiv resort de patru stele: Pe rezervarea respectivă se adaugă opţiunea de blacklist şi se postează problema care a existat cu turistul respectiv. În momentul când anul viitor el solicită o nouă rezervare, la introducerea rezervării apare un mesaj.
Anca Nedea, agent de turism: Pe acest blacklist se regăsesc foşti clienţi rău platnici, deci cei care dau aşa zisele ţepe, dar şi clienţii care vin şi au un comportament, indiferent de motivaţie, care perturbă sejururile şi vacanţele celorlalţi turişti.
Reprezentanţii patronatelor de turism, agenţii de turism şi hotelierii vor ca prin această măsură turiştii să fie mai disciplinaţi, iar investiţiile care sunt făcute în unităţile de cazare să dureze cât mai mult. Unii turişti sunt de acord cu această decizie, alţii însă o consideră o măsură prea drastică.
"Poţi să îi administrezi nişte penalităţi, dar să îi dai interdicţie nu sunt chiar huliganii de pe stadion. Adică poţi să îi zici: deranjezi, mărim nota sau ceva de genul acesta ca să îi linişteşti!", a spus o turistă.
Turist: În primul rând mi se pare normal ca turistul să respecte baza aceea de cazare, o găseşte frumoasă şi aranjată, o lasă la fel, nu distruge, nu ia, aşa că aici ţine de educaţia turiştilor.
Pe litoralul românesc au fost în acest an peste 1 milion şi jumătate de turişti. Este cel mai bun sezon estival din ultimii cinci ani, spun patronatele din domeniu, iar faţă de anul trecut numărul de turişti a crescut cu aproximativ 20 la sută.
reporter: Luiza Nicolae
operator: Alexandru Brînzaru