Nici nu au pus bine roata pe rampă, că maşinile grele au avut parte de primele aventuri.
Calculele au fost făcute greşit, aşa că platforma a devenit în loc de ajutor, un real obstacol.
Dovada a fost cât de poate de limpede: un autocamion şi-a agăţat apărătoarea de la roată în timp ce încerca să ajungă pe gabară, iar un trailer a rămas suspendat pe rampă.
După mai bine de două luni de aşteptări, nici în al 12-lea ceas autorităţile nu au reuşit să facă ceva bun pentru autovehiculele de mare tonaj. Încărcate nu pot urca pe rampă, descărcate se împotmolesc.
Prefectul Constanţei a explicat cauzele care au dus la aceste bâlbâieli. "Cele două rampe care trebuiau să cadă pe această platformă sunt de un anume unghi . Ieri noapte s-a mai scos apă din canal , am coborât nivelul în jur de 10 - 15 centimetri şi acum se vor mai face nişte verificări cu apa de balast de pe gabară", a spus Eugen Bola, prefectul Constanţei.
Probele cu maşinile folosite la teste au fost gratuite. De acum încolo nimeni nu mai are vreo scuză, pentru că orice maşină care va urca pe gabară va plăti.
Dorin Bucă, director Navrom: "O să fie 50 de lei de un TIR , este mult sub taxele de la Galaţi - Brăila, unde este 150 de lei. Va exista şi forma de abonament? Cred că da".
Taxa de 50 de lei se plăteşte pentru un TIR neîncărcat. Fiecare tonă de marfă în plus se taxează separat, cu 9 lei. Şi şoferii cu maşini mici vor plăti taxa de gabară. Mult mai ieftin: 20 de lei.
Odată adusă gabara, vor fi deblocate şi lucrările pentru podul Appolodor. "Vom avea transporturi săptămânale , în câte şase tranşe, în jur de 40-50 de metri cubi la fiecare tranşă, însemnând şase-şapte maşini pe cursă. Am fi foarte bucuroşi dacă asta se va întâmpla mâine, când vom avea prima betonare", a spus Daniel Sârbu, responsabil lucrări Podul Apollodor.
Gabara va funcţiona zilnic, de luni până duminică, între orele 5 şi 22.
reporter Liviu Ghinea
operatori Cătălin Vârban, Alexandru Şerbănescu
editor web: Anca Medrea