Şoferii fac manevre riscante ca să ajungă la destinaţie. Pare că două benzi de circulaţie pe sens nu sunt suficiente. În realitate, toată şoseaua de 7 kilometri şi jumtate lungime este plină de gropi mai mici sau mai mari.
Materialele antiderapante care au fost împrăştiate în această iarnă, dar şi sutele de maşini grele care tranzitează şoseaua spre Portul Midia sau spre rafinărie au transformat drumul într-un adevărat infern pentru şoferi.
Poliana Căpitan, reporter Digi24 Constanţa: "Drumul este plin de astfel de capcane pentru şoferi care, cu greu reuşesc să le ocolească, în special în timpul nopţii. De aceea de cele mai multe ori iau decizia de a circula pe contrasens, iar dacă conduc cu viteză au toate şansele să facă accident".
George Munteanu, inspector principal Poliţia Rutieră Constanţa: "În anul 2013, pe drumul DJ 226, cel la care faceţi referire, s-a înregistrat un număr de 10 accidente, iar anul acesta alte 4 accidente rutiere".
În ceea ce priveşte responsdabilitatea întreţinerii acestui tronson al drumului judeţean 226, reprezentanţii Regiei Judeţeane de Drumuri şi Poduri spun că este strict competenţa administraţiei locale din Năvodari.
Adrian Gâmbuţeanu, director RAJDPP Constanţa: „Tronsonul de drum Năvodari, înspre localitatea Lumina şi până la podul de la Petromidia, inclusiv, tot tronsonul de drum este în administrarea oraşului Năvodari, întrucât, acesta, prin hotărţre de consiliu local, a fost trecut terenul în intravilanul oraşului Năvodari şi, dacă nu mă înşel, chiar l-a denumit bulevardul Năvodari"
Ionelia Criveanu, consilier, relaţii publece Primăria Năvodari: "Porţiunea aceea este în administrarea Consiliului Judeţean Constanţa şi, parţial, în administrarea oraşului Năvodari. Momentan, nu lucrează nicio staţie de asfalt din Dobrogea. Când o să înceapă vom asfalta şi noi".
Şoferii care îşi vor strica maşinile în craterele din asfalt pot cere despăgubiri, în instanţă, administratorului drumului sau firmei care se ocupă de întreţinerea acestuia.
reporter: Poliana Căpitan
operator: Cristi Caciauna
editor web: Anca Medrea