Odată scoasă din apă, ambarcaţiunea trebuie curaţată de resturile vegetale şi de mâlul depus pe corpul acesteia. Specialiştii unei firme de profil verifică apoi fiecare detaliu, să vadă dacă trebuie reparată.
Odată ce a fost recondiţionată, barca este învelită într-o folie care o protejează de temperaturile scăzute ale iernii, de zăpadă, dar şi de ploi.
Este vital ca bărcile să nu rămână în apă în timpul anotimpului rece. Dacă temperatura ar scădea foarte mult, iar o şalupă ar fi prinsă în gheţuri atunci ar putea fi grav avariată. Firma care se ocupă de întreţinerea câtorva zeci de ambarcaţiuni şi yacht-uri din Tulcea îşi oferă serviciile, în baza unui abonament, în fiecare zi din an.
Mihai Tănase, administrator firmă întreţinere ambarcaţiuni: "Marea parte a clienţilor noştri au optat pentru varianta bilunară: de două ori pe săptămână echipele intervin asupra ambarcaţiunii şi efectuează diverse servicii: de curăţare, interior şi exterior absolut tot ce faci pentru maşină şi acasăŢ
Ionuţ Miroslav, angajat firmă întreţinere ambarcaţiuni: "Sunt patru spălări pe lună, una într-o săptămână şi dacă se respectă asta o curăţăm în 2 sau trei ore iar dacă se duce cu ea în baltă normal că vine cu ea mult mai murdară şi ne ia o oră în plusŢ.
Valoarea abanoamentelor depinde de mărimea ambarcaţiunii: cel mai mic este de 100 de euro, iar cel mai mare abonament trece şi de 3000 de euro lunar.